Alles over de bijtelling van uw youngtimer, oldtimer of klassieker

                                                                    
                                                                    Klik op het LinkedIn logo om
                                                              naar onze groep op LinkedIn te gaan


Reacties van bezoekers

gastenboekWat vindt u van de voornemens om vanaf 25 jaar de bijtelling te baseren op de economische waarde? Hier kunt u reacties van anderen lezen en zelf een reactie achterlaten. U dient alle velden in te vullen, uw emailadres wordt niet op de site getoond. Het formulier om een reactie achter te laten treft u onderaan deze pagina.

Geef alstublieft aan of u momenteel gebruik maakt van deze regeling en wat uw beroep is. Wij zijn ook benieuwd wat u van plan bent wanneer de regeling daadwerkelijk wordt verschoven van 15 naar 25 jaar (overweegt u de auto prive te gaan rijden, overweegt u een 25 jaar oude auto te kopen/importeren, overweegt u een nieuwere auto van de zaak te gaan leasen/aan te schaffen, enz.)

LET OP: Het is niet langer mogelijk om reacties te plaatsen.

 

vanveen: van Veen

Ik heb afgelopen zomer bewust een 20 jaar oude Volvo gekocht welke een nieuwwaarde heeft van (schrik niet) ruim €71.000,- Geen guldens, euro's. Nu ik een eigen bedrijf ben gestart en ik nu eenmaal graag in een oude Volvo rijd was dit een geweldige constructie: lage bijtelling en geld wat ik "over" houd kan ik in het gecompliceerde onderhoud stoppen.  De dagwaarde ligt op 10% van de nieuwprijs dus het zou een waanzinnige stijging betekenen van mijn bijtellingsbedrag wanneer het wetsvoorstel daadwerkelijke doorgang vindt.

 Waarommoet dit gebeuren? Maandelijks betaal ik een ruime €120,- aan motorrijtuigenbelasting en circa 70euro bijtelling, moet dit laatste bedrag nou echt gaan stijgen? Mag autorijden nu echt niet leuk en aantrekkelijk tegelijk zijn?

Neem dan Zweden: mijn auto rijdt op LPG. Dat wordt in Zweden gezien als een "milieu-auto" net als b.v een toyota prius.

Dat betekent dat in Zweden de auto in de laagste bijtellingscategorie valt, je een enorme korting op de MRB krijgt en bijna overal gratis mag parkeren.

 Enfin, er zit weinig anders op dan de auto privé te gaan rijden, mezelf kilometervergoeding te geven en privé het onderhoud te gaan betalen. Met 19ct per km kom ik echter bij lange niet uit de kosten, waarvoor hartelijk bedankt!!

 

 

donderdag, 12 februari 2009

richard wessel: DGA nog verder uitgekleed

Als dga van een kleine onderneming moet je alle kosten betalen.

Dus de aanschaf, het onderhoud en het verbruik.

 Als eenmanzaak, geldt er een na 4 jaar bezit een bijtelling ter hoogte van de gemaakte kosten.

De dga die een bescheiden auto van 15 jaar oud rijdt, kon ook eindelijk eens een keer bezuinigen en zijn salaris opkrikken door de geringe bijtelling.

 De belasting wordt daar niet slechter van, immers minder afschrijving dus hogere vennootschapsbelasting.

Schijnbaar heeft het "zittend-gat" de ambtenaar/politiek weer eens iets ontdekt om de ondernemer te belasten.

 

Dank geitenbrijers.

woensdag, 11 februari 2009

A. Joosse: Kat in de zak gekocht!

In verband met deze gunstige belastingmaatregel heb ik een auto gezocht die aan de criteria voldoet. In de periode om de auto bedrijfsklaar te maken voor dagelijks gebruik, is deze maatregel echter herroepen. Dit betekent dus dat ik nu wel de kosten gemaakt heb om gebruikt te kunnen maken van deze belasting- maatregel, maar er zeer kort de vruchten van kan plukken.

U zult begrijpen dat ik mij wel bekocht voel. Een kat in de zak noemen ze dat. Ik houd er dan ook een kater aan over. In mijn oog is het oneerlijk om iemand eerst te laten investeren voor deze maatregel, en deze dan af te schaffen. Dus degene die de maatregel voor 2009 in gebruik hadden, moeten mijnsinziens gebruik kunnen BLIJVEN maken van de "oude" regel.

 

woensdag, 11 februari 2009

Frank: relatief bijtellen

Omdat mijn reactie niet is aangekomen nog maar eens in het kort:

Bijtelling zou naar rato van de leeftijd van de auto moeten zijn omdat bijtelling resulteert in een belasting voor het prive profijt dat iemand heeft van zijn leaseauto. Naarmate een auto ouder wordt, daalt het prive profijt, de waarde van de auto daalt immers. Als het profijt (hoe abstract ook) hetzelfde bleef, zou de waarde ook hetzelfde blijven. Hier kan een hoogleraar vast mooie dingen over zeggen.

De grens zou dan ook niet van 15 naar 25 moeten gaan, maar de bijtelling zou bijvoorbeeld vanaf 3 jaar naar rato omlaag moeten gaan met de ouderdom. Dat stimuleert werknemers ook om hun auto's langer aan te houden. Een een auto houden is volgens mij nog altijd beter voor het milieu dan een nieuwe te kopen.

woensdag, 11 februari 2009

Frank: bijtelling vs oldtimer

Overigens... Ik vind de actie een goede zaak. Ik zou er zelf alleen voor kiezen om de bijtellingsregeling los te profileren van het begrip oldtimer.

Ik denk dat veel politici best begrip hebben voor oldtimers, maar vinden dat deze niet door de fiscus gesubsidieerd [immers hoge kosten door hoog verbruik en onderhoud, maar lage afschrijving]dagelijks ingezet zouden moeten worden. Dus zullen ze niet geneigd zijn de regeling aan te passen want "echte oldtimer liefhebbers rijden hun oldtimer toch niet zakelijk" vinden ze. En ik kan dat niet met hen oneens zijn. Ik heb zelf ook een aankomende oldtimer uit 1989 en die komt maar zelden de garage uit en ik ga er al zeker niet mee naar klanten, dat zou zonde van de auto zijn.

Altijd bijtellen over nieuwwaarde is waar het onrecht zit, zie mijn posting daarover.

woensdag, 11 februari 2009

M.van de plas: m.

schandalig bijtelling van de nieuwwaarde

oke snap dat er ergens geld vandaan moet komen maar doe het eerlijker bv per jaar afschrijven en naar rato berekenen zoals het BPM afschrijfpercentage

Zakkenvullers

woensdag, 11 februari 2009

Willem Spekman: Spekman Beheer B.V.

Toen ik vorig jaar op de hoogte werd gebracht van de gunstige "oldtimer" bijtellingregeling, heb ik mijn 2 jaar oude Jeep Cherokee direct opgeruimd en een bijna 15 jarige Jeep Cherokee aangeschaft. Deze heb ik opgeknapt en wordt volgende week voorzien van een SCHONE G3 gasinstallatie. Dit alles om te zorgen dat ik economischer auto zou kunnen gaan rijden voor mijn bedrijf. Met de investering is terdege rekening gehouden met de bijtellingsregeling. Eind november kwam ik tot de ontdekking dat deze regeling van de ene dag op de andere dag eronderuit geschoffeld werd door de Christen Unie. Het werd op een slinkse in mijn ogen achterbakse manier gedaan. Vele kleine ondernemingen, waaronder ook mijn bedrijf, heeft met de investering gerekend dat deze investering in de loop van de komende jaren aantrekkelijk zou kunnen zijn. Op deze manier wordt de kleine ondernemer weer extra getroffen. Ik steun het initiatief en hoop dat de regeling nog teruggedraaid wordt. Een generaal pardon voor bedrijven die met 1 of meerdere oldtimers rondrijden zou zeer welkom zijn. Wij hebben met onze investeringen nl. op de oude bijtellingsregeling gerekend. 

woensdag, 11 februari 2009

Maurice: Volslagen idioot

Het is werkelijk onvoorstelbaar dat de overheid weer zo onbetrouwbaar handelt. Ik heb een 16 jaar oude Mercedes omdat ik tegen normale kosten wil kunnen autorijden. Over  een nieuwe auto heft de overheid BPM, BTW, bijtelling en fikse brandstofaccijnzen en BTW over deze accijnzen. Een ondernemer betaalt uiteindelijk al deze componenten zelf. Dubbel gepakt dus. De enige betaalbare optie is een oudere auto, omdat ik niet geef om de status van elke 3 jaar een nog grotere nieuwe leasebak, maar kies voor puur en degelijk vervoer. Het is toch van de zotte om over een 24 jaar oude auto nog tegen nieuwwaarde te moeten aftikken? In dit land lijkt niets meer te gek.

woensdag, 11 februari 2009

T van der Sluis: De roverheid maakt zijn naam weer waar

Ook ik wil mijn steun betuigen voor jullie initiatief.Ook ik ben een ondernemer die de dupe zal worden van dit belachelijke plan.Ik rijd sinds 1998 in een hele nette Cadillac uit 1992 op LPG(G3).Sinds begin vorig jaar staat deze eindelijk op de zaak, om nu al te horen dat het afgelopen is in 2010.De vergoeding van 19 cent is een lachertje, net als dat het kopen van een nieuwe dinkytoy geen optie is.Ik ben blij met jullie initiatief, alhoewel ik bang ben dat de (r)overheid zoals gewoonlijk niet naar de kleine ondernemer zal willen luisteren.Ik zal deze auto niet weer prive gaan rijden, dat kost inmiddels teveel geld.De beste optie voor mij is een golf op diesel van 25 jaar oud gaan rijden.Veel slechter voor het milieu, maar een betaalbaar alternatief.Dat is kennelijk wat de regering als doel heeft.De (r)overheid spekken met het kopen van een nieuwe dinkytoy en een vette bijtelling zal ik zeer zeker nooit doen.Voordeel van 25 jaar en ouder is ook het wegvallen van de wegenbelasting.Het milieu gaat er op achteruit, en zo ook de inkomsten van de (r)overheid.De regering heeft zn mond vol met het ontlasten van ondernemers in deze crisis tijden, maar doet precies hettegenovergestelde.

woensdag, 11 februari 2009

Ludwig Hove: Anders denken?

Misschien moeten we het dan maar helemaal anders doen.

 

Bijvoorbeeld; de ondernemer ruimt zijn (semi)oldtimer op en ontvangt bij aankoop of lease van een nieuwe auto, een ruimhartig financieel voordeel. Vier jaar lang of zoiets. Dan kan de ondernemer geleidelijk wennen aan zijn hogere bijtellingsbedrag. Tegelijkertijd, bespaart hij op brandstofkosten, reparatie en onderhoud. Deze kosten zijn voor de meeste moderne, nieuwe auto’s nu eenmaal lager.

 

Voorwaarde is dan wel, dat de ondernemer een auto moet aanschaffen met een A of B milieu-label. Een beetje slimme ondernemer maakt dan de keuze voor een schone auto met “slechts” 20% of zelfs 14% bijtelling. Netto gaat hij er dan weinig of niets op achteruit, maar rijdt wel in een nieuwe - maatschappelijk verantwoorde - automobiel rond.

 

Mijns inziens werkt dit voor iedereen.

Goed voor de ondernemer, goed voor de stagnerende autoverkopen en goed voor het milieu.

 

Bovendien, door de extra verkoop van nieuwe auto’s, betalen de ondernemers vanzelf hun eerder genoemde belastingvoordeeltje weer terug aan de overheid. Iedereen blij!

woensdag, 11 februari 2009

nathanael: Te zot voor woorden

Wat een onzin! ik ben zelfs van mening dat de tweede hands auto's naar huidige consumentenwaarde berekend moet worden!

 Koop je een auto van 5 jaar oud, die toen 60.000 euro kostte en nu 25000-30000 betaal je nog 25% van 60.000 euro Schandalig!!!

woensdag, 11 februari 2009

Michiel de Boer: Onbegrijpelijk

Geachte heer Cramer, Onlangs vernam ik tijdens het lezen van de autovisie dat u het voor elkaar heeft gekregen om de bijtelling op auto’s van 15 jaar of ouder terug te draaien naar de cataloguswaarde i.p.v. van de dagwaarde. In oktober 2008 heb ik een Mercedes Benz uit 1992 aangeschaft. Ik ben sinds 1998 zelfstandig ondernemer en heb alle jaren de volle bijtelling betaald over de auto’s die ik heb gereden. Ik heb vorig jaar het besluit genomen om een ‘oudere’ auto te gaan rijden daar ik nog maar 15.000 km per jaar rijd en geen gebruik wens te maken van de kilometerregistratie. Nu kan ik helaas concluderen dat mijn zoektocht en de aanschaf van deze Mercedes voor niets is geweest. De automobielhandel ligt zoals u naar alle waarschijnlijkheid hebt meegekregen zwaar onder vuur. Ik zal dus met flink verlies afscheid moeten nemen van deze prachtige Youngtimer. Het is voor mij onbegrijpelijk dat u dit heeft bewerkstelligd en het getuigt van bijzonder weinig empathisch vermogen ten opzichte van de vele zelfstandige ondernemers die ons land kent. Ik hoop van harte dat u dit nog eens goed op u in wilt laten werken en deze groep zelfstandigen alsnog tegemoet komt. Met vriendelijke groet, M.G.B. de Boer 

woensdag, 11 februari 2009

Dick: Belachelijke maatregel.

Beste mensen achter deze site, Bedankt voor het maken van de site en het starten van dit initiatief! Afgelopen december heb ik juist een mooie tweedehands wagen gekocht die ik zakelijk gebruik. Het kopen van een nieuwe wagen viel niet in mijn budget en voor mijn werkzaamheden ben ik genoodzaakt om gebruik te maken van een degelijke wagen die ik ook meteen prive kan gebruiken (ca. 3000km p/j). Door deze aanpassing in de wet ben ik genoodzaakt om deze wagen snel weer te verkopen omdat ik de bijtelling niet zal kunnen betalen (huidige waarde auto: 25k tegen 165k catelogus prijs) Dankzij de economische crisis zijn/zullen de prijzen drastisch dalen waardoor ik bovendien extra verlies zal maken. Deze maatregel trekt een dikke streep door mijn vijf jaren plan. Bovendien ben ik nu genoodzaakt om een andere, net zo vervuilende, auto te kopen welke veel meer reparatie kosten zal hebben. Al met al zit ik met mijn handen in het haar dankzij deze "wijze" beslissing vanuit Den Haag. Ik hoop dat jullie initiatief helpt om Den Haag tot inkeer te laten komen. Met vriendelijke groet, Dick

woensdag, 11 februari 2009

Sander: Ook werknemer gedupeerd!

Zojuist ben ik via Google op deze website beland en ik ben echt heel blij om te zien dat iemand georganiseerd bezig is om iets te doen aan deze waanzin!Mijn situatie: ik ben geen zelfstandig ondernemer maar in vaste dienst bij een relatief klein ICT bedrijf. Om mijn netto salaris wat beter te beschermen tegen de idioterie die bijtelling heet, ben ik een jaar geleden met mijn baas overeengekomen dat hij een Saab 900 Cabrio uit '92 koopt en dat ik daarin zowel zakelijk als privé rijd. Hij betaalt onderhoud, brandstof, verzekering en wegenbelasting.Een week of 2 geleden werd ik er door het onderhoudsbedrijf (dat floreert op basis van de bestaande regeling en zich nu ernstig afvraagt of dat ophoudt per 1-1-'10) van 'mijn' Saab op geattendeerd dat er "sneaky" (dank aan Autoweek voor de term) een afschaffing van de regeling zit aan te komen, of althans, voor auto's die de leeftijd hebben van 'mijn' Saab.Voor mij betekent dit een NETTO terugval van mijn inkomen van zo'n 400 Euro PER MAAND. Zo'n spectaculaire inkomensterugval is zelden vertoond! Als het om een besluit uit het najaarsoverleg ging, zou het Malieveld vol staan! Aan de reactie van Rob over aantasting van bestaande rechten hoef ik niks toe te voegen: hij verwoordt zeer goed hoe belazerd ik me nu voel - en mijn baas trouwens ook, want hij heeft de auto aangeschaft en ook nog op laten knappen zodat hij geschikt werd voor dagelijks zakelijk gebruik.Ook de andere tegenargumenten zijn al genoemd: bijtelling is sowieso een dubbele vorm van belasting: bij de aanschaf van de nieuwe auto is ooit BPM betaald, je betaalt wegenbelasting en brandstofaccijnzen, BTW op het onderhoud, BTW op de verzekering, etc. etc. etc.Daarnaast kun je je afvragen of het beoogde doel gehaald gaat worden: ik denk dat 80% van de getroffenen zal trachten om op de een of andere - in milieuopzicht discutabele - wijze zal proberen er onderuit te komen. Al was het alleen maar vanwege het gevoel van onrechtvaardigheid: je gaat toch eenvoudigweg geen bijtelling van hónderden Euro's betalen voor een auto die meer dan 15 jaar geleden z'n nieuwwaarde (incl. BPM!) heeft opgebracht, en waarvoor ál die jaren al onderhoud/wegenbelasting/verzekering incl. alle daarbij behorende belastingen ís betaald! Tuurlijk niet! Je neemt de auto privé over en gaat voor een kilometervergoeding (het scenario dat ik nu overweeg), je koopt een 2e auto voor privé, etc. Goed voor het milieu hoor, Christen Unie! Maar dan nog een puntje wat ik nog niet zo heel veel tegenkom in de alom op internet aangetroffen verontwaardiging: wat is eigenlijk de milieubelasting van het bouwen van een nieuwe auto? Ik houd een auto rijdende uit '92 en daarom hoeft er voor mij geen nieuwe gebouwd te worden. Heeft de Christen Unie ooit uitgerekend hoeveel CO2 uitstoot, energieverbruik en andere narigheid ik het milieu op deze manier bespaar?Volgens mij ben ik trouwens ook bepaald de enige niet, die z'n youngtimer heeft laten voorzien van een LPG-installatie. Ook dat mag nog in de zogenaamde milieuoverwegingen worden meegenomen.Hoe dan ook: voor mij is het zo klaar als een klontje: het milieu kan helemaal geen overweging geweest zijn, als je even nadenkt. Maar waar mijn klomp pas echt van gebroken is, is het tempo EN de geruisloosheid waarmee deze nieuwe bron van inkomsten voor de schatkist is bedacht en ingevoerd. Verbijsterend knap, dat dan weer wel, maar evenzo dom. En al helemaal gezien de crisis die we het hoofd proberen te bieden.Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de reacties en zal het nieuws op deze site goed in de gaten houden! Nogmaals bedankt voor het initiatief.

woensdag, 11 februari 2009

M. Schoonveld: Ondernemers verenigt U!

Goed initiatief !Hoe meer ondernemers dit steunen, hoe groter de impact.Dus, ondernemers meldt u !

Succes!

woensdag, 11 februari 2009

Willem Beumer: Achterbakse overheid

Weer een vorm van "burgertje pesten".

Succes met uw initiatief!

woensdag, 11 februari 2009

Han Terneldeli: Den Haag handelt onoorbaar

Door Han Terneldeli (Aaben.nl Youngtimers):

Autovisie publiceerde in nr. 3 het artikel “Youngtimers de Sigaar  met daarin de opmerking dat “de ondernemers op de valreep van het jaar nog even fraai een oor is aangenaaid”. Daarmee ben ik het hartgrondig eens.  Het netter verwoorden hoeft niet met deze onoorbare gang van zaken: tijdens de behandeling van de begrotingsplannen 2009 kwam 2e kamerlid Cramer van de ChristenUnie  geheel onverwacht met zijn voorstel om de grens voor het gunstige bijtellingregime te verschuiven van 15 jaar naar 25 jaar en het werd – nog onverwachter – prompt aangenomen. In allerijl heb ik met een aantal collega’s enkele goed beargumenteerde stukken gemaild naar zowel leden van de Eerste als de Tweede Kamer (gezien de behandeldata in het parlement moest het wel per mail, een ouderwetse brief zou sowieso al te laat aankomen). Aan de hand van de besparing van € 21 miljoen die Cramer zei te kunnen realiseren, hebben we op de achterkant van een sigarendoos voorgerekend dat het om minimaal 4.500 ondernemers zou gaan die in deze economisch zware tijden plotsklaps en zonder overgangsregeling de strop wordt omgedaan.  Als er morgen een bedrijf zijn 4.500 medewerkers financieel kortwiekt is het voorpaginanieuws, maar als het 4.500 individuele hard werkende zelfstandigen zijn, die zich nu eenmaal niet in twee weken tijd kunnen organiseren, lijkt dat niet te tellen. Handig gedaan “Den Haag” en jammer dat niet één “volksvertegenwoordiger” het fatsoen heeft gehad om op ons offensief te reageren. Inderdaad: niet één! Autovisie noemt het “sneaky” in haar artikel, maar ik hoor ook nog wel wat andere omschrijvingen van gedupeerde ondernemers. Inmiddels heb ik zo ongeveer een dagtaak aan het beantwoorden van mails van benadeelden die zich afvragen of ik misschien nog iets zou kunnen ondernemen om het tij te keren.  Maar goed, ik ben ook maar een hardwerkende zelfstandige met beperkte mogelijkheden.

 

Het initiatief van Wouter en Harald om op deze site alle reacties te verzamelen juich ik toe! Daarmee is er een publiek verzamelpunt van waaruit we kunnen bezien of het zin heeft om verder stappen te ondernemen. Inzet moet dan zijn om de ridicule wijziging terug te draaien of meer! Je kunt namelijk afvragen of het  überhaupt wel terecht is dat  je bijtelling moet betalen over de nieuwwaarde als je een gebruikte auto koopt, dus ongeacht de leeftijd. Misschien moet er helemaal geen leeftijdgrens zijn, of misschien moet die bijvoorbeeld bij vijf jaar liggen.

 

Klik hier voor de volledige reactie.

dinsdag, 10 februari 2009

marc seesing: uitstekend initiatief

Volledige support voor dit initiatief. Een hele vreemde, onbetrouwbare move van de overheid, met geen tot weinigvalide argumenten. Zoals ook blijkt uit het bovenstaande gaan mensen nu gewoon een nog oudere auto zoeken om zakelijk & prive mee te rijden. Dat geldt ook voor mij.

dinsdag, 10 februari 2009

Niels Smakman: Normen en waarden??

Geachte heer van Embden, beste Wouter,

 Allereerst wil ik u complimenteren met uw overzichtelijke en mooie website. Waarschijnlijk werkt u in deze branche?

Wat betreft de plotselinge afschaffing van de regeling kan ik alleen maar zeggen: "onfatsoenlijk". Ik vind het weer een typisch voorbeeld van de afstand tussen de Haagse politiek en de alledaagse werkelijkheid. Ik heb een klein bedrijf en met de aanschaf van drie 15-jaar oude auto's heb ik geanticipeerd op de bestaande regeling. Afschaffing van deze regeling zou voor mij veel voeten in de aarde hebben. Waarschijnlijk moet ik ze dan verkopen en de recente restauraties krijg ik natuurlijk bij "gedwongen" verkoop natuurlijk nooit meer terug. Heeft de politiek wel door wat dat voor de kleine ondernemer betekent? En waarom is MKB Nederland toen niet in actie gekomen?

Succes met de lobby!

maandag, 09 februari 2009

Rob: Verzoek aan Ernst Cramer

Prima initiatief! Zojuist heb ik de heer Cramer de volgende mail gestuurd:

Geachte heer Cramer, waarde broeder Ernst,Op de website van uw partij, lees ik in het bericht ChristenUnie legt 'belastingvrij rijden' aan banden: "... Doordat de vrijstelling blijft bestaan voor auto's die in 2011 de leeftijd van een kwart eeuw hebben bereikt, worden bestaande ‘rechten' niet aangetast, benadrukt Cramer ..."Ik leid hier uit af dat het fenomeen 'bestaande rechten' u niet vreemd is. Sterker nog, dat u die koestert en respecteert. Ik leg u daarom graag het volgende voor.Enige jaren geleden heb ik bewust gekozen voor de aanschaf van een semi-klassieke auto van 15 jaar oud. Die auto rijd ik (als kleine zelfstandige ondernemer) zakelijk. Per 1 januari 2010 zal de bijtelling voor het privégebruik exorbitant stijgen. Een ernstige aantasting van mijn bestaande recht op beperkte bijtelling, dunkt me.Omdat ik ervan overtuigd ben dat u zich deze aantasting van mijn bestaande rechten bij het indienen van uw wetsvoorstel niet heeft gerealiseerd, vertrouw ik er op dat u een en ander recht zult willen zetten.Overigens wil ik u er op wijzen dat de milieubelasting van een auto niet louter is af te meten aan de leeftijd of het brandstofverbruik. Dat ligt aanzienlijk genuanceerder dan u in uw bericht meldt. Zo is inmiddels bekend dat de totale milieubelasting van een kolossale Hummer lager is dan die van een door de overheid met belastingvoordelen bevoorrechte hybride auto als de Toyota Prius.Uw reactie op mijn verzoek wacht ik met belangstelling af.

maandag, 09 februari 2009

LET OP: Het is niet langer mogelijk om reacties te plaatsen.

 

<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende > Einde >>Pagina 5 van 6