Alles over de bijtelling van uw youngtimer, oldtimer of klassieker

                                                                    
                                                                    Klik op het LinkedIn logo om
                                                              naar onze groep op LinkedIn te gaan


Reacties van bezoekers

gastenboekWat vindt u van de voornemens om vanaf 25 jaar de bijtelling te baseren op de economische waarde? Hier kunt u reacties van anderen lezen en zelf een reactie achterlaten. U dient alle velden in te vullen, uw emailadres wordt niet op de site getoond. Het formulier om een reactie achter te laten treft u onderaan deze pagina.

Geef alstublieft aan of u momenteel gebruik maakt van deze regeling en wat uw beroep is. Wij zijn ook benieuwd wat u van plan bent wanneer de regeling daadwerkelijk wordt verschoven van 15 naar 25 jaar (overweegt u de auto prive te gaan rijden, overweegt u een 25 jaar oude auto te kopen/importeren, overweegt u een nieuwere auto van de zaak te gaan leasen/aan te schaffen, enz.)

LET OP: Het is niet langer mogelijk om reacties te plaatsen.

 

Gast: Gefeliciteerd en bedankt!!!

Wouter en andere betrokken,

enorm bedankt voor de Don Quichotte rol die jullie op je hebben genomen!! Na aardig wat persoonlijke negatieve ervaringen met onze burgerdiennaars had ik er een hard hoofd in dat dit daadwerkelijk tot een goed einde zou komen.

Knappe prestatie en bedankt voor de enorme kostenbesparing de komende jaren op m'n in nieuwstaat verkerende T5R.

Succes met eventuele andere noodzakelijke acties.

Hartelijke groet, Toin

zondag, 27 december 2009

Gast: erik top wouter

bedankt voor jullie inzet

En voor de mensen die nog niets hebben overgemaakt doe dit a.u.b snel mischien kunnen we deze mensen ook inzetten voor andere problemen op het binnen hof ( b.v. kilometerheffing miljarden verspillen )

groetjes Erik

donderdag, 26 november 2009

J. van Ravenhorst: Toch een beetje looser?

Waarom wordt Wouter zo slecht financieel gesteund? Wanneer dat werkelijk zo is en dat is voor mij niet te verifieren, dan bekruipt mij het gevoel, dat de youngtimer rijder misschien vaak wel een beetje een looser is. Voor weinig geld bediend willen worden; dit soort acties volgen en denken dat een ander het wiel wel uitvindt. Men dient zich te realiseren dat de overheid en daarop gelijkende instellingen de werkelijkheid veelal geheel uit het oog verliezen vanwege de waan van de dag. Voorts kent en begrijpt men zijn eigen regllegeving niet meer. En dat zal alleen nog maar erger worden met de onlangs ingevoerde extra dwangsom-mogelijkheden voor de overheid. Daarom is een actie als die van Wouter waard om ondersteund te worden. Doe dus fionancieel mee!

donderdag, 26 november 2009

Rik Roos: Toch nog strijbare mensen

Hoewel ik geen youngtimer bezit heb ik ook een financiele bijdrage overgemaakt. Mensen die met hart en ziel vechten voor een rechtvaardige zaak verdienen steun.

 

 

woensdag, 25 november 2009

Marc Roelofs: Wouter en vrienden bedankt

Heren, namens mijn hele familie dank ik jullie voor al het werk.

Ik heb vanmorgen mijn bijdrage gestort, laten we allemaal zo snel mogelijk wat overmaken.

Denk eens wat iedereen had moeten betalen als het was doorgegaan.

Groet, Marc Roelofs

woensdag, 25 november 2009

Paul Goede: Help nu die ondernemer eens !

Beste mensen,

Ik stel voor dat iedereen die nu riant profitert van zijn tomeloze inzet en het door Wouter van Embden bereikte resultaat (waarvoor ook mijn dank !) hem tenminste 10% van zijn voordeel in 2010 overmaakt.

Dat is niet meer dan fair voor iemand die zich zo, ook voor ons allemaal, heeft ingezet voor ons belang.

woensdag, 25 november 2009

PvdL: ...of door de kat gebeten wordt

Allemaal prachtig deze overwinning, maar het volgende spook verschijnt alweer aan de horizon. Als ik het onderstaande artikel goed begrijp worden straks niet alleen de SUV's maar ook de wat luxere oudere auto's extra zwaar gepakt vanwege CO2 en leeftijdsboetes:

http://www.telegraaf.nl/autotelegraaf/5372274/__SUV-rijder_dupe_kilometerheffing__.html?p=16,2

Weer een nieuwe klus voor de stichting?


vrijdag, 20 november 2009

Arie Havelaar: bijdrage voor Wouter

Beste mensen

Het is natuurlijk geweldig wat Wouter en zijn helpers tot nu toe

bereikt hebben.

Naar mijn mening is het alleen diep triest dat Wouter al enkele

malen om een bijdrage in de kosten heeft moeten vragen.

Het zou toch vanzelfsprekend moeten zijn dat iedereen die

zich als belanghebbende heeft ingeschreven de door Wouter

voorgestelde bijdrage gewoon betaalt.

DAAROM MENSEN: LAAT WOUTER NIET IN DE KOU STAAN EN

LAAT IEDEREEN DIE DIT NOG NIET GEDAAN HEEFT ER VANDAAG

NOG VOOR ZORGEN DAT DE DOOR WOUTER VOORGESTELDE

BIJDRAGE BETAALD WORDT.





donderdag, 19 november 2009

Joost Kam: Gefeliciteerd

Wouter,

Gefeliciteerd en bedankt voor al je inspanningen, en aan een ieder die dat nog niet heeft gedaan: Steun de stichting ook financieel!

donderdag, 19 november 2009

Sieds Wijnja: GEFELICITEERD

Van harte gefeliciteerd jongens!!! Ontzettend bedankt voor jullie harde werk en inzet. Dikke Vette Pluim!! En mooi ook om te zien dat in ons land de democratie gewoon goed werkt. Het feit dat dit soort ingrijpende wetten deels terug kunnen worden gedraaid (ook al kost dat veel moeite) geeft een goed gevoel.

Mijn bijdrage is onderweg Smile

gr. Sieds Wijnja

donderdag, 19 november 2009

Mario: Ik schrok me een ongeluk...

Ik schrok me een ongeluk toen ik net even mijn verandering in bijtelling uitrekende. Dankzij de Mercedes SL uit 1992 die ik rijd zou ik per maand van €52,- naar dik €900 gaan, een verhoging van meer dan 17x!

Er is natuurlijk totaal niet nagedacht over deze regeling, want ALS je er even over nadenkt dat besef je je wel degelijk dat de verschillen tussen oude en nieuwe bijtelling wel groot MOETEN zijn. Je gaat ineens van dagwaarde naar nieuwwaarde en je praat altijd over auto's van meer dan 15 jaar oud. Het verschil tussen nieuwwaarde en dagwaarde is dan ook altijd groot.

dinsdag, 17 november 2009

Michiel: oldtimerregeling wèl bevroren?

In het Volkskrantartikel lees ik dat het voorgenomen bevriezen van de oldtimerregeling per 31-12-2011 wèl doorgaat. Concreet houdt dat in dat auto's met bouwjaren vanaf 1987 nooit meer wegenbelastingvrij (of kilometerheffingvrij) worden. Ik heb in geen enkel ander artikel over het terugdraaien van de regeling gelezen dat dit onderdeel er inderdaad buiten valt.

Als het toch waar is, is dat voor veel youngtimer-bezitters die verwachten dat hun auto binnen enkele jaren een oldtimer zal worden (en dus belastingvrij) een domper op de feestvreugde.

woensdag, 11 november 2009

Gast: Amendement ingediend

Beste mensen het ziet ernaar uit dat de kogel door de kerk is...

Ik heb het één en ander op het mercedesforum.nl gezet.


Bron: http://parlando.sdu.nl/cgi/login/anonymous zoek op "bijtelling" of "bijtellingsregeling" 


Of lees de uitgeknipte delen hieronder, uiteraard ga ik ook doneren voor jullie moeite, dit scheelt me namelijk behoorlijk wat duiten...

thx! 

 M.

woensdag, 11 november 2009

Tom: Complimenten voor Wouter!

Wouter, dank voor al het goede werk! Het ziet er goed uit nu, dat verdient een bonus! Kleine ondernemingen leveren m.i. een belangrijke bijdrage aan de economie, die moet je dus niet dwars zitten, maar ruimte geven! Prima dat het kabinet na denkt over het milieu, maar enkele dingen snap ik niet:

- 0% bijtelling op electrische auto's klinkt mooi, maar die zijn nog niet te koop. 

- wat is de milieubelasting van het slopen van een goede youngtimer en het produceren van een nieuwe? 

- ook electrische auto's belasten het milieu: stroom moet worden opgewekt en de accu's verdwijnen uiteindelijk ook op de sloop. 

- als je echt wilt dat de vervuiler betaalt: schaf motorrijtuigenbelasting en bijtelling helemaal af en verwerk de heffing in de variabele kosten (energieverbruik). 

vrijdag, 06 november 2009

Marco: milieu is ondergschikt

Elke keer weer hetzelfde; onder het mom van het milieu worden bepaalde regelingen ingevoerd, aangepast dan wel afgeschaft. De werkelijke reden is dat het aantal mensen cq. bedrijven dat een bepaalde besparing bereikt door een of andere maatregel, toe neemt en daardoor dalen de inkomsten voor het rijk 'teveel'. DAT is de reden dat telkens weer de regels worden aangepast. De auto is de grootste melkkoe van het rijk - daar zijn ze zuinig op en dan hebben ze ook nog het milieu om de schuld te geven...

Let wel: de politiek heeft hun vriendjes (de banken) flink moeten spekken en dat geld moet toch ergens vandaan komen.

woensdag, 04 november 2009

JFS: Supergoed en bedankt!

Beste mensen,

 Mede dankzij uw voortvarende acties ziet het er nu naar uit dat deze zinloze maatregel alsnog gerepareerd gaat worden. Nu houd ik mijn auto van de zaak in plaats van dat ik hem moet verkopen. Zeker in deze economische barre tijden zou zoiets een aderlating geweest zijn. Hulde en bedankt voor uw inzet!

JFS.

dinsdag, 03 november 2009

jos: 09-11 commissie 2e kamer

Ik neem aan dat op 9-11 de veranderingen in de belastingwetgeving worden besproken?

 

 

Agenda Financiën  9 november 2009OpenbaarTijd:09:45 -17:30 uurPlaats:ThorbeckezaalSoort:WetgevingsoverlegVoortouwcommissie:FinanciënBelastingplan 2010 c.a.Agendapunten:1.Wijziging van enkele belastingwetten en enige andere wetten (Belastingplan 2010) 32128 d.d. 15 september 20092.Wijziging van enkele belastingwetten en enige andere wetten (Overige fiscale maatregelen 2010) 32129 d.d. 15 september 20093.Wijziging van enkele belastingwetten en enige andere wetten (Fiscale vereenvoudigingswet 2010) 32130 d.d. 15 september 20094.Wijziging van de Wet belastingen op milieugrondslag in verband met de afschaffing van de vliegbelasting 32132 d.d. 15 september 20095.Wijziging van enkele belastingwetten en enige andere wetten (Fiscale onderhoudswet 2010) 32133 d.d. 15 september 2009

zondag, 01 november 2009

Hein: Oude gevallen uitzonderen

Ik kan me voorstellen dat in een herstelmaatregel diegenen die nu al in een 15+ auto rondrijden worden ontzien. Vervolgens worden nieuwe gevallen niet toegelaten.

Vergelijk het met de maatregel rond personenauto's met een bedrijfswagenkenteken. Degene die al zo'n auto had kon er in blijven rondrijden. Nieuwe gevallen werden niet toegelaten.

Maar als overheid tref je zo'n maatregel op 30 of 31 december om te voorkomen dat plotseling iedereen nog gauw even een 15+ auto gaat aanschaffen.

 

zondag, 01 november 2009

Frank Gart: Donatie

Mede-ondernemers!

Ik heb net de nieuwsbrief van Wouter ontvangen en schaam me eigenlijk dat ik aan de eerdere oproep voor een donatie geen gehoor heb gegeven....

Mag ik jullie daarom oproepen alsnog te doneren?

Wouter, bedankt voor je tomeloze inzet.

 

 

vrijdag, 16 oktober 2009

ronald Stolk: Super inzet

Super voor jullie inzet, was al bezig om een nieuwe auto te zoeken, maar het komt niet uit en het kost veel meer geld....

BvD.. Ronald

 

woensdag, 14 oktober 2009

LET OP: Het is niet langer mogelijk om reacties te plaatsen.

 

<< Start < Vorige 1 2 3 4 5 6 Volgende > Einde >>Pagina 1 van 6